Η επιρροή του διαδικτύου στην εκτύπωση
Τα πρώτα αποτελέσματα της έκθεσης «drupa Global Insights» για την επιρροή του διαδικτύου στην εκτύπωση έγιναν γνωστά και πραγματικά εντυπωσιάζουν.
Απεικονίζουν με ποιον τρόπο πολλά internet-enabled εργαλεία όπως το web-to-print, η εκτύπωση μεταβλητών δεδομένων, η interactive εκτύπωση όπως το Augmented Reality (AR) και τα QR Codes αλλά και οι έξυπνες τεχνολογίες, όπως η εκτύπωση ηλεκτρονικών, θα επηρεάσουν τους περισσότερους τομείς της εκτυπωτικής βιομηχανίας. Οι παροχείς υπηρεσιών εκτύπωσης και ο κλάδος των προμηθευτών από τη μία πλευρά και οι πελάτες τους από την άλλη, έρχονται αντιμέτωποι υποχρεωτικά με νέες προκλήσεις και ευκαιρίες.
Ο Werner M. Dornscheidt, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Messe Düsseldorf, τονίζει τη σημασία της μελέτης της drupa: «Με τη λεπτομερή ανάλυση των παγκόσμιων αγορών και τη γενική εικόνα των σημερινών τάσεων, η μελέτη «drupa Global Insights» αποτελεί μία σημαντικότατη συνεισφορά σε στρατηγικές αποφάσεις που πρέπει να παρθούν τόσο από τους λιθογράφους όσο και από τους προμηθευτές. Την άνοιξη του 2014, έλαβαν μέρος στην on-line έρευνα περίπου 1.100 διευθυντικά στελέχη από τον διεθνή τομέα των εκτυπώσεων, πολλοί εκ των οποίων παρείχαν άκρως κατατοπιστικά παραδείγματα από το επιχειρηματικό τους περιβάλλον.
Η άνοδος του ecommerce
To ecommerce (ηλεκτρονικό εμπόριο) αναπτύσσεται στις περισσότερες χώρες με ταχύτατους ρυθμούς και οι λιθογράφοι πρέπει να… τρέξουν, γιατί αν και σχεδόν το 51% των συμμετεχόντων στη μελέτη παρέχουν υπηρεσίες web-to-print, μόλις το 14% δήλωσε ότι αυτές οι υπηρεσίες κάλυψαν πάνω από το 25% των παραγγελιών τους.
Ωστόσο, στην αγορά της εκτύπωσης καταλόγων οι εκδότες κατανοούν ότι οι έντυποι κατάλογοι προωθούν τις on-line πωλήσεις και το 60% των λιθογράφων που ασχολούνται με την εκτύπωση καταλόγων ανέφεραν ανάπτυξη στην ψηφιακή, κατά ζήτηση παραγωγή τους.
Η στροφή προς τη μαζική παραμετροποίηση
Είτε μιλάμε για photo books, ημερολόγια, επιστολόχαρτα, προϊόντα μάρκετινγκ ή για τ-shirts, σε μικρές ή μεγάλες ποσότητες – η εξατομικευμένη παραγωγή μεγάλου τιράζ των ψηφιακά τυπωμένων προϊόντων κερδίζει έδαφος.
Ήδη, το 72% των ερωτηθέντων εμπορικών λιθογράφων παγκοσμίως παρέχουν υπηρεσίες εκτύπωσης μεταβλητών δεδομένων. Στις Η.Π.Α. η αναλογία είναι ακόμη υψηλότερη, φτάνοντας το 87%. Αν και το ποσοστό των μεταβλητών σελίδων παραμένει μικρό, το 56% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν μέτρια ή γρήγορη ανάπτυξη. Όλο και περισσότεροι εμπορικοί λιθογράφοι προσφέρουν μια ευρεία γκάμα έντυπων προϊόντων, τα οποία μπορούν να πωλούνται μέσω διαδικτύου αλλά και να είναι προσωποποιημένα.
Αυτές οι τάσεις επιβεβαιώνονται στην «drupa Global Trends» μελέτη: το 38% των εμπορικών λιθογράφων και το 32% των λιθογράφων εκδόσεων εξέφρασαν την πρόθεσή τους να επενδύσουν σε ψηφιακά ηλεκτροφωτογραφικής ποιότητας πιεστήρια φύλλου.
Η interactive εκτύπωση σε άνοδο στους τομείς των εκδόσεων και της συσκευασίας
Η διαδραστικότητα είναι σύνθημα κυρίως τώρα που οι αγοραστές εκτυπώσεων συνειδητοποιούν τη δύναμη της επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου και των τεχνολογιών κινητών απευθείας με το κοινό-στόχο τους σε μία 1-2-1 βάση. Οι πελάτες ζητούν όλο και περισσότερο cross-media καμπάνιες, με απόκτηση/ανάλυση δεδομένων και η χρήση διαφόρων καναλιών (π.χ. PURLs, Email, SMS). Η γκάμα των εφαρμοσμένων τεχνολογιών περιλαμβάνει QR codes, επιλογές έξυπνων εκτυπώσεων, augmented reality και near-field επικοινωνία. Το ένα τρίτο του πάνελ των ειδικών της drupa ήδη παρέχει interactive εκτυπώσεις διαφόρων ειδών, όπως interactive στοιχεία σε εκδόσεις, επιχειρηματική επικοινωνίας, διαφημίσεις, συσκευασία και διαφημίσεις εξωτερικού χώρου. Όπως αναμένεται, υπάρχουν τρομερές διαφοροποιήσεις ανά περιοχή: στις Η.Π.Α. το 44% των εκτυπωτικών εταιριών όσων πήραν μέρος στην έρευνα παρέχουν interactive εκτύπωση, όμως στη Μέση Ανατολή το ποσοστό φτάνει μόλις το 3%.
Επίσης ένα μεγάλο ποσοστό όσων δραστηριοποιούνται στον τομέα συσκευασίας χρησιμοποιούν εργαλεία βασισμένα στο διαδίκτυο. Το 50% χρησιμοποιεί QR codes, το 43% χρησιμοποιεί μεταβλητό περιεχόμενο και το 41% των εκτυπωτών συσκευασίας που έλαβαν μέρος στην έρευνα παρέχουν προσωποποιημένη εκτύπωση.
Η πρώτη drupa Global Insight μελέτη βασίζεται σε λεπτομερή έρευνα που καλύπτει μία εκτενή γκάμα θεμάτων που αξιολογούν την επιρροή που έχει το διαδίκτυο στην εκτύπωση. Η έρευνα ασχολήθηκε και με πολλά άλλα θέματα όπως το CRM, το Digital Asset Management και το “Big Data’, αλλά και με τον αυτοματισμό των ροών εργασίας και την ανάγκη που έχουν οι εταιρίες για πιο ικανούς ΙΤ. Διερεύνησε τον τρόπο που η αυξημένη ψηφιοποίηση των μέσων επικοινωνίας επηρεάζει τη ζήτηση για τις κλασικές εκτυπώσεις.
Τι γίνεται όμως με διαφορετικά υλικά εκτύπωσης (χαρτί, χαρτόνι, φιλμ, μεταλλικά υλικά ή γυαλί); Η μελέτη δίνει κάποιες απαντήσεις. Και καταλήγει στο ότι οι λιθογράφοι πρέπει να αποδεχτούν την πραγματικότητα ενός διαδικτυακού, πολυκαναλικού ψηφιακού μέλλοντος, να αλλάξουν την προσέγγισή τους και να επενδύσουν ανάλογα.